facebook linkedin google plus twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Vijf veelgemaakte fouten bij marketingplan

De Marketingboom ziet in de praktijk een aantal fouten terugkomen bij het opstellen van een marketingplan. Wij zetten 5 redenen op een rij waarom marketingplannen mislukken:

1. Verkeerde doelstelling

Een schip wat de koers niet bepaalt dwaalt af. Dat geldt ook voor een organisatie die geen doel stelt voor een marketingplan. U vliegt alle kanten op. U wilt een strategisch marketingplan schrijven. Voor de hele organisatie. Maar de focus ligt maar op één onderdeel. U krijgt een vertekend plan. Andersom geldt: wanneer u een marketingplan voor één product schrijft maar u blijft te algemeen. Dan bereikt u alsnog niks. Kortom: stel een duidelijke doelstelling.prijs-bepaling-marketing-plan-supportmarketing

2. Geen betrokkenheid

Draagvlak is een absolute must. Een marketingplan laten opstellen in de kantlijn, door een stagiaire of student, is vergooien van uw tijd. Vaak belandt dit onderzoek in de bureaula. Niemand kijkt er nog weer naar om. Iedereen binnen de organisatie moet zich onderdeel voelen van het plan. Van de schoonmakers tot de lijnmanagers. Marketing uitingen beginnen altijd van binnenuit. Een onderzoek extern laten uitvoeren kan! Maar alleen wanneer iemand binnen de organisatie de kar trekt. Hij is de spil in het web. De persoon waar het draagvlak begint.

3. Bedrijfsblindheid

Veel organisaties staren zich blind op de eigen producten. Een helicopterview is essentieel voor uw marketingplan. En dat is met mensen uit de eigen organisatie nu juist zo moeilijk. Vraag daarom altijd om input van buitenaf. Of huur een extern bureau in voor een goed marketingplan. Als u doet wat u altijd deed, dan krijgt u wat u altijd kreeg!

4. Geen keuzes maken

U kunt niet op 20 paarden tegelijk wedden. Er wint er namelijk maar één. Dat is de achterliggende gedachte. U kunt inzetten op 20 aspecten binnen de organisatie. Maar de kans is groot dat het allemaal ‘net niet’ wordt. Focus en een duidelijk doel geven duidelijkheid. Hiervoor dient u een beslissing te nemen. Wij focussen ons dit jaar op -dit product -. Wij willen hiermee de omzet verdubbelen of verdriedubbelen. U begint met het strategische doel en werkt toe naar de operationele acties.

5. Tijd investeren

Te vaak wordt een oud marketingplan ‘even’ in een nieuwe vorm gegoten. Ander jaartal erboven. En klaar! Dit levert u niks op. Het heeft pas nut wanneer u de diepte ingaat. Wanneer u voortdurend evalueert. Wanneer u er concrete acties aan koppelt. Vraagt u zich eens af: ‘wat hebben de vorige marketingplannen mij opgeleverd?’

De Marketingboom

De Marketingboom ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Professionele begeleiding

De Marketingboom biedt gerichte ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie. Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Verwante informatie

Verwante diensten

Contact

Wilt u eens in gesprek met ons over het opzetten van een marketingplan? Klik hier om contact met ons te maken.

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN


 

Boek hier uw marketingassistent

 

Ons team van marketingexperts ondersteunt u waar mogelijk

MARKETINGASSISTENT


 

vragen-tips-publicaties-marketingplan-supportmarketingstappenplan-marketing-plan-drenthe-groningen-friesland-supportmarketingwanneer-welke-marketingactiviteiten-kalender-supportmarketing