facebook linkedin google plus twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Confrontatiematrix 

In de confrontatiematrix worden sterke en zwakke punten aan uitdagingen gekoppeld. De basis hiervoor is de SWOT Analyse.

Vragen bij confrontatiematrix:

U kunt de volgende vragen stellen bij dit schema.confrontatiematrix-voorbeeld-supportmarketing

  • Sterktes en kansen; Zorgen de sterke punten binnen uw organisatie ervoor dat u kansen kunt benutten?
  • Sterktes en bedreigingen; Bent u met uw sterke punten in staat om bedreigingen weerstand te bieden.
  • Zwaktes en kansen; verhindert de zwakte van uw organisatie de mogelijkheid om kansen te benutten.
  • Zwaktes en bedreigingen; Bent u door een zwakte niet in staat om bedreigingen het hoofd te bieden?

Voorbeeld bij confrontatiematrix:

Fietsenwinkel ‘Ouderwetse fiets’ BV verkoopt fietsen. De visie? ‘Ouderwetse fiets’ vindt gezondheid belangrijk en wil dan mensen in beweging komt. Hier vindt u een voorbeeld van de SWOT Analyse:
 

Sterke Punten Zwakke punten
- Uniek concept met visie
- Brede doelgroep
- Lage prijs, goede service
- Verkeerd imago
- Weinig reclame
Kansen Bedreigingen
- Fietsen naar werk ‘verplicht’
- Meer overgewicht
- De elektrische fiets
- De instortende economie

Vertaling naar de confrontatiematrix levert op: Een sterk punt is dat er een uniek concept is met een visie. Namelijk ‘door een ouderwetse fiets te kopen komen mensen in beweging’. Het zwakke punt is echter het imago. De vraag is nu: Zorgen de sterke punten binnen deze organisatie ervoor dat kansen benut worden?

Ofwel kan ‘ouderwetse fiets BV’ haar unieke concept inzetten om het verkeerde imago weg te poetsen? Dat verkeerde imago. Waar komt dat eigenlijk weg? Mensen denken dat ‘ouderwetse fiets BV’ achterhaald is. Het blijkt echter een vooruitstrevend concept. Het unieke concept duidelijk uitzetten. Dat leidt tot imago verbetering.


Stap 3: SWOT Analyse Stap 5: Benoem de doelgroep


De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Professionele begeleiding

Support Marketing biedt gerichte ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie. Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Verwante informatie

Verwante diensten

Contact

Wilt u eens in gesprek met Support Marketing over het opstellen van een marketingplan? Klik hier om met ons in contact te komen.

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN


 

Informeer hier bij uw marketingassistent

 

Ons team van marketingexperts ondersteunt u waar mogelijk

MARKETINGASSISTENT


 

vragen-tips-publicaties-marketingplan-supportmarketingstappenplan-marketing-plan-drenthe-groningen-friesland-supportmarketingwanneer-welke-marketingactiviteiten-kalender-supportmarketing