facebook linkedin google plus twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Doelgroep benoemen en bepalen

Nu u een doel hebt bepaalt u welke doelgroep u wilt bereiken? En hoe gaat u dit doen? Welke middelen zet u hier voor in? De kunst is achterhalen waar de doelgroep behoefte aan heeft. Simpel voorbeeld? Een klant heeft geen behoefte aan een mobiele telefoon. Nee .. de behoefte is contact met andere mensen.

Inspelen op behoefte klantbepalen-doelgroep-marketingplan-supportmarketing

De vraag is waar kunt u inspelen op de behoefte van de klant? ‘Ouderwetse fiets BV’ heeft als doelgroep nu iedereen die maar een fiets wil kopen. Maar het is zaak om specifieker te zijn. Dus de doelgroep wordt: mannen en vrouwen in de leeftijd van 30-50 jaar die met gezondheid en beweging bezig zijn. Ook hier geldt dat mensen niet op zoek zijn naar een ‘fiets’.

Een behoefte kan zijn: de drang naar beweging? Of de wens om er goed uit te zien? Veel ondernemers denken nog te veel vanuit het product. Om de goede doelgroep te bepalen verplaatst u zich in de klant. Waar heeft deze nu echt behoefte aan. Vervolgens bepaalt u de doelgroep.

Vijf praktische vragen

Vijf praktische vragen die u helpen bij het bepalen van de doelgroep:

  • Waaruit bestaat uw doelgroep? Het antwoord kan algemeen blijven. Denkt u aan leeftijd, burgerlijke status, inkomen etc.
  • Wat is de levensstijl? Denk aan waarden en normen, hobby’s en idealen. Als u Bijbels verkoopt valt iemand met een Islamitische geloofsovertuiging buiten de doelgroep.
  • Waar zitten de klanten? Hoever zijn mensen bereid voor uw product te reizen? Honderd kilometer reizen voor een nieuwe trui is wellicht wat ver? Tenzij u iets unieks hebt.
  • Waar zoeken ze naar of nog mooier: ‘tegen welk probleem loopt een klant aan? Achterhaal de behoefte van de klant.
  • Wat kunt u de klant bieden?

Pragmatisch onderzoek

Support Marketing kan u met gericht onderzoek van dienst zijn om de marketing van uw organisatie in kaart te brengen en te verbeteren. Immers wanneer u wilt werken aan het optimaliseren van uw product of dienst is het van belang om nauwkeurig en pragmatisch te werk te gaan.


Stap 4: Confrontatiematrix Stap 6: Inzet marketinginstrumenten


De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Professionele begeleiding

Support Marketing biedt gerichte ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie. Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Verwante informatie

Verwante diensten

Contact

Wilt u eens in gesprek met Support Marketing over het opstellen van een marketingplan? Klik hier om met ons in contact te komen.

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN

 

 

Informeer hier bij uw marketingassistent

 

Ons team van marketingexperts ondersteunt u waar mogelijk

MARKETINGASSISTENT


 

vragen-tips-publicaties-marketingplan-supportmarketingstappenplan-marketing-plan-drenthe-groningen-friesland-supportmarketingwanneer-welke-marketingactiviteiten-kalender-supportmarketing