Marketing ondersteuning

Wij bieden gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer

 

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Young professionals

Bent u op zoek naar een frisse, jonge marketeer?

lees meer

De zwakke punten van een organisatie 

Bent u bekend met de zwakke punten van uw organisatie? Hier vindt u voorbeelden van zwakke punten van een organisatie die naar voren kunnen komen in een SWOT Analyse.

Waarom een SWOT Analyse

Een SWOT Analyse is vaak een onderdeel van een bedrijfsplan of een marketingplan. Ook kan het gebruikt worden voor een analyse van een product of een ‘interne’ afdeling. In een SWOT Analyse worden de Strengths (Sterkte punten), Weaknesses (Zwakke punten), Opportunities (Kansen) en Threats (Bedreigingen) van een organisatie geanalyseerd. Door deze punten stap voor stap in kaart te brengen kan een organisatie zich gericht doorontwikkelen.

Interne analyse van de organisatie

De kansen en bedreigingen van een organisatie vormen de interne analyse

Voorbeelden Zwakke punten van een organisatie

Support Marketing zet een aantal voorbeelden van de zwakke punten van een organisatie voor u op een rij. Voorbeelden van zwakke punten van een organisatie kunnen zijn:

  • weinig specifieke kennis in huis hebben
  • er wordt weinig tijd vrijgemaakt voor productinnovatie
  • er zijn regelmatig klachten over de prijs/kwaliteitsverhouding
  • er is sprake van een slechte positie op de markt
  • met regelmaat heeft men te maken met ontevreden afnemers
  • er is sprake van een slechte winstontwikkeling
  • de omzet is X procent gedaald ten opzichte van vorig jaar
  • er is sprake van een negatief imago
  • de organisatie is met een verkeerd imago bekend in de regio
  • heeft te maken met een beperkte doelgroep met weinig afnemers
  • hanteert een hoge prijs in de markt
  • beschikking over onvoldoende liquide middelen
  • een slechte strategische positie in relatie tot concurrenten
  • beschikking over verouderde faciliteiten
  • moeite om samen te werken met andere partijen
  • deelt liever geen kennis met andere partijen
  • achterblijven bij de concurrentie
  • loopt achter als het gaat om nieuwe technologische ontwikkelingen
  • speelt onvoldoende in op de ‘veranderendebehoeften van klanten
  • slechts één filiaal waar producten te verkrijgen zijn
  • er zijn te weinig ervaren medewerkers met kennis in huis
  • niet in staat snel en direct te leveren
  • management is niet betrokken bij de medewerkers op de werkvloer
  • niet alle kennis in huis waardoor meerdere partijen ingeschakeld moeten worden
  • beschikt (nog) niet over de benodigde certificaten
  • een hoog klachtenpercentage
  • slechte klachtenafhandeling waardoor klanten overstappen naar concurrenten
  • moeite om bestaande klanten te behouden
  • loopt achter op ICT gebied
  • een matige verkoopafdeling zit goede resultaten in de weg
  • verliest veel tijd en geld door slordige administratieve processen
  • moeilijk om de juiste doelgroep te bereiken
  • slechte (telefonische) bereikbaar voor klanten
  • loopt achter op ontwikkelingen in de online wereld
  • gevestigd op een moeilijk te bereiken locatie
  • niet alle diensten zijn bekend bij de consument
  • de ondernemer heeft niet helder voor ogen wat zijn eigen diensten inhouden
  • slechte service
  • niet getest of zwak geteste producten op de markt brengen
  • slecht uitgewerkte, niet gedetailleerde plannen
  • weinig marketingervaring
  • trage systemen met een hoog uitvalpercentage
  • groei en ontwikkeling medewerkers staat stil

Opnemen in de SWOT Analyse

De zwakke punten kunt u opnemen in de algehele SWOT analyse. Dit doet u samen met de sterke punten en de mogelijke kansen en bedreigingen voor een organisatie.

confrontatiematrix-voorbeeld-supportmarketing

Ondersteuning door Support Marketing

Support Marketing ondersteunt u bij het maken van een goede SWOT Analyse. Het voordeel van het inzetten van een externe partij is dat u een objectief beeld krijgt van de sterkten en de zwakten binnen uw organisatie.

Flexibele inzet marketing

Wij bieden organisaties de gelegenheid om flexibel marketinguren in te huren. Voordeel is dat u geen medewerker in dienst hoeft te nemen. Daar komt bij dat u de hoeveelheid uren aan kunt passen naar de werkzaamheden die er liggen.

De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Verwante diensten

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN

Contact

Voor vrijblijvend advies neemt u nu contact op met Support Marketing.

 

 

Boek hier uw marketingassistent

 

Ons team van marketingexperts ondersteunt u waar mogelijk

MARKETINGASSISTENT


 

vragen-tips-publicaties-marketingplan-supportmarketingstappenplan-marketing-plan-drenthe-groningen-friesland-supportmarketingwanneer-welke-marketingactiviteiten-kalender-supportmarketing

 

Werken vanuit een idee of plan

Waarom is marketing zo belangrijk voor uw organisatie? Een moderne organisatie kan niet meer zonder marketing. Nog te vaak onderschatten ondernemers de kracht van marketing. U wilt als ondernemer toch ook alle verkoopkansen benutten?

Wij hebben voor u op een rij gezet waarom marketing een essentieel bedrijfsproces is:

1. Behoefte van klanten / doelgroepen veranderen continu
2. Binden van klanten
3. Het vergroten van de naamsbekendheid
4. Verhogen van de bereikbaarheid / vindbaarheid van jouw onderneming

Lees meer >>
Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Krijg inzicht in uw onderneming en ontvang advies