De kansen voor een organisatie
Bent u bekend met de kansen die er liggen voor van uw organisatie? Hier vindt u voorbeelden van de kansen die naar voren kunnen komen in een SWOT Analyse.
Waarom een SWOT Analyse
Een SWOT Analyse is vaak een onderdeel van een bedrijfsplan of een marketingplan. Ook kan het gebruikt worden voor een analyse van een product of een ‘interne’ afdeling. In een SWOT Analyse worden de Strengths (Sterkte punten), Weaknesses (Zwakke punten), Opportunities (Kansen) en Threats (Bedreigingen) van een organisatie geanalyseerd. Door deze punten stap voor stap in kaart te brengen kan een organisatie zich gericht doorontwikkelen.
Voorbeelden kansen voor een organisatie
Support Marketing zet een aantal voorbeelden van mogelijke kansen voor een organisatie voor u op een rij. Voorbeelden van kansen zijn:
- concurrentie is weinig slagvaardig
- markt staat open voor vernieuwende ideeen
- er zijn meer leveranciers op de markt
- eindgebruikers willen feedback geven op diensten en producten
- er zijn problemen bij directe concurrenten
- er is vraag naar specialistische diensten
- er kunnen goede winstmarges gerealiseerd worden
- samenwerking met andere partijen mogelijk
- kansen op internetgebied
- het opzetten van een vindbare website
- de inzet van online marketing
- marktleider worden op de huidige markt
- beter economisch klimaat (consument kan meer besteden)
- nieuwe markten met nieuwe kansen
- nieuwe behoeften bij klanten
- voordelige veranderingen wet-en regelgeving
- nieuwe mogelijkheden tot subsidies
- aanbod nieuwe talenten op vakgebied
- maatschappelijke aandacht voor bepaalde onderwerpen
- centrale ligging door nieuwe vestiging
- mogelijkheid om kennis te specificeren
Opnemen in de SWOT Analyse
De kansen kunt u opnemen in de algehele SWOT analyse. Dit doet u samen met de sterke punten, zwakke punten en bedreigingen voor een organisatie.
- Sterke punten van organisaties
- Zwakke punten van organisaties
- Kansen voor organisaties
- Bedreigingen voor organisaties
Ondersteuning door Support Marketing
Support Marketing ondersteunt u bij het maken van een goede SWOT Analyse. Het voordeel van het inzetten van een externe partij is dat u een objectief beeld krijgt van de sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen binnen uw organisatie.
Flexibele inzet marketing
Wij bieden organisaties de gelegenheid om flexibel marketinguren in te huren. Voordeel is dat u geen medewerker in dienst hoeft te nemen. Daar komt bij dat u de hoeveelheid uren aan kunt passen naar de werkzaamheden die er liggen.
De Marketingboom
Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. In basis werken wij vanuit het concept van de Marketingboom. Wij stellen dat:
- De fundering van een organisatie gelegen is in de missie en de visie van een organisatie
- Een heldere doelgroepbepaling tot de ‘juiste’ klanten leidt
- De interne analyse laat zien hoe uw bedrijfsprocessen en de marketingmix functioneren
- Een externe analyse geeft inzicht in de markt en uw marketingactiviteiten
Verwante diensten
- Ondersteuning bij SWOT Analyse
- Flexibele ondersteuning bij marketing en communicatie
Meer weten hoe wij u kunnen helpen?
Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.
GRATIS MARKETINGSCAN
Contact
Voor vrijblijvend advies neemt u nu contact op met Support Marketing.
Boek hier uw marketingassistent
Ons team van marketingexperts ondersteunt u waar mogelijk