facebook linkedin google plus twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Valkuilen bij het bepalen van een missie

Het bepalen van de missie van uw organisatie is niet altijd even makkelijk. Te vaak blijft dit vaag en te onduidelijk. Een duidelijke missie geeft sturing en input voor te behalen organisatiedoelen.

Valkuilen bij het definiëren van een missie

  • Een goede missie moet beknopt zijn en een link leggen naar de doelstellingen van de organisatie. Ook wordt aangegeven op welke betrokkenen (klanten, medewerkers of andere belanghebbenden) de organisatie zich richt.
  • Holle frasen. Termen als ‘maximale aandeelhouders-waarde’, ‘tevreden medewerkers’ of ‘beste in de sector’ zijn te weinig meetbaar. Het zijn missies waar je medewerkers hun schouders over ophalen. Zorg voor een concrete en aansprekende missie.
  • Het bestaansrecht van de organisatie ligt in de buitenwereld. Geen enkele organisatie of afdeling werkt voor zichzelf. Geef in de missie duidelijk aan wat je voor die buitenwereld wilt betekenen en hoe.
  • Een goede missie geeft aan waarom de onderneming haar activiteiten ontplooit. Het volstaat niet om alleen te zeggen wat de organisatie doet. Motiveer het waarom.
  • Houd het kort en memorabel. Medewerkers, klanten en andere belanghebbenden moeten de missie makkelijk kunnen onthouden. Geen epistels van meer dan een A4-tje. Een missie bestaat niet uit details, maar uit grote lijnen. Kort en krachtig dus.
  • Vermijd jargon en afkortingen. Ga er niet vanuit dat iedereen binnen de organisatie alle afkortingen en jargon snapt. Als je eigen medewerkers het al niet begrijpen, dan begrijpen de mensen buiten de organisatie er waarschijnlijk al helemaal niets van.

Ondersteunende vragen

De volgende vragen kunnen ondersteunend zijn bij het bepalen van uw missie:

  • Kernactiviteit: wie zijn we en wat doen wij?
  • Bestaansrecht: in welke fundamentele klantbehoeften voorzien wij?
  • Betekenis voor stakeholders: wat betekenen wij voor klanten, medewerkers etc.?
  • Normen, waarden en overtuigingen: waar geloven wij in, wat zijn onze kernwaarden?
  • Intenties en idealen: wat willen we bereiken, wat is onze gezamenlijke opdracht?

De Marketingboom

Supprt Marketing biedt ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Volgens ons start het succes van de organisatie met het bepalen van een visie en een missie. Van hieruit kunt u gaan werken aan de interne organisatie. Wanneer dit goed staat kunt u naar buiten gaan kijken. Supprt Marketing beschikt over jarenlange ervaring in het werken op marketinggebied. Heel graag ondersteunen wij uw organisatie hierbij.

Verwante informatie

Verwante diensten

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN

Contact

Vragen of opmerkingen? Wij helpen u met alle plezier? Neem nu contact met ons op.

 
ondersteuning-marketing-en-communicatie-supportmarketing marketingplan-publicaties-supportmarketing communicatieplan-publicaties-supportmarketing