Marketing ondersteuning

Wij bieden gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer

 

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Young professionals

Bent u op zoek naar een frisse, jonge marketeer?

lees meer

Stappenplan voor de uitvoering van marktonderzoek  

U hebt een idee voor een nieuw product dat u op de markt wilt brengen? Of u start uw eigen bedrijf? U wilt eerst marktonderzoek doen? Maar hoe pakt u dat nu aan? Support Marketing presenteert u een stappenplan voor marktonderzoek.

marktonderzoek-stappenplan-advies-ondersteuning-supportmarketingDe voorbereiding

Tijdens de voorbereiding formuleert u het doel van het onderzoek. U kijkt wie de doelgroep is en welke vragen u beantwoord wil hebben. U kiest de vorm van onderzoek: kwalitatief of kwantitatief. Gaat u met klanten in gesprek of laat u ze vragenlijsten invullen?

Stap1: De voorbereiding van een marktonderzoek

Medewerking aan het marktonderzoek

Voor een marktonderzoek is respons nodig. Mensen die willen reageren op uw vragen en stellingen. In het voortraject is bepaald wat de doelgroep is. U bepaalt het aantal respondenten wat nodig is. Vervolgens nodigt u deze uit.

Stap 2: Respondenten vinden voor marktonderzoek

Uitvoeren marktonderzoek

Na een nauwkeurig voorbereidingsproces is het tijd voor actie. Eerst wordt een tijdsschema bepaald. Zorg dat respondenten tijd hebben om te antwoorden. Maar laat het ook niet te lang duren. Houd de respons op het onderzoek in de gaten. Valt dit tegen? Grijp dan in.

Stap 3: Het marktonderzoek uitvoeren

Resultaat marktanalyse

Informatie binnen. Dan sluit u de mogelijkheden tot respons. En wordt de balans opgemaakt. Dit bundelt u in een reportage. En u komt tot een conclusie. In deze fase analyseert u het onderzoek. Voldeed dit aan de eisen? Wanneer dit het geval is kunt u het onderzoek analyseren. U toetst dit aan de centrale vraag en kunt vervolgens conclusies trekken. Vervolgens wordt het resultaat in een onderzoeksrapport opgenomen. 
Hierna wordt u onderzoek geimplementeerd. Ofwel het blijft niet bij resultaat op papier. Dit wordt praktijk.

Stap 4: Resultaat van het marktonderzoek 

De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Professionele begeleiding

Support Marketing biedt gerichte ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie.

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN


 

Boek hier uw marketingassistent

 

Ons team van marketingexperts ondersteunt u waar mogelijk

MARKETINGASSISTENT


 

marktonderzoek-publicaties-supportmarketing

marktonderzoek-stappenplan-supportmarketing

Werken vanuit een idee of plan

Waarom is marketing zo belangrijk voor uw organisatie? Een moderne organisatie kan niet meer zonder marketing. Nog te vaak onderschatten ondernemers de kracht van marketing. U wilt als ondernemer toch ook alle verkoopkansen benutten?

Wij hebben voor u op een rij gezet waarom marketing een essentieel bedrijfsproces is:

1. Behoefte van klanten / doelgroepen veranderen continu
2. Binden van klanten
3. Het vergroten van de naamsbekendheid
4. Verhogen van de bereikbaarheid / vindbaarheid van jouw onderneming

Lees meer >>
Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Krijg inzicht in uw onderneming en ontvang advies