facebook linkedin google plus twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Voorbereiding van het marktonderzoek 

Een goed marktonderzoek valt of staat met de voorbereiding. Dit bepaalt vaak ook de vraag: ‘hoe duur is een marktonderzoek?’. Want een slechte voorbereiding betekent achteraf extra werk. En dus meer kosten. Support Marketing ondersteunt u bij de voorbereiding van het marktonderzoek.

De probleemstelling

Wanneer gaat u een marktonderzoek doen? Het is maar zelden dat een ondernemer achter zijn bureau zit. En zegt ‘laten we maar eens een marktonderzoek doen’. Nee! Vaak ontstaat dit uit een probleem. Een product verkoopt niet goed. Of u gelooft in de dienst die u verkoopt, maar het komt maar niet van de grond. Er ontstaat een probleemstelling.

Wat onderzoekt u?

De volgende vraag is: Wat gaat u onderzoeken? Wilt u uw klanten onderzoeken, de concurrentie, de omgeving of uw branche.

Het doel bepalen van het onderzoek

Vanuit de probleemstelling ontstaat het doel of de vraag voor marktonderzoek. Om dit exact te bepalen zijn drie vragen belangrijk:

  • Wat is het doel van het onderzoek
  • Welke vragen wilt u beantwoord hebben aan het eind van het onderzoek
  • Welke doelgroep wilt u bereiken?

Bepaal de methode van onderzoek

Bij marktonderzoek kunt u kiezen voor kwalitatief onderzoek en kwantitatief onderzoek. Bij kwaliteit gaat u -echt- in gesprek met de doelgroep. In het geval van kwantitatief onderzoek kiest u voor volume. Voor veel input.

Hoe wilt u informatie verzamelen

Er zijn diverse opties om informatie te verzamelen:

  • U kunt informatie verzamelen met enquetes. Dit kan schriftelijk, telefonisch of digitaal.
  • U kunt ook kiezen voor interviews, persoonlijke gesprekken of groepssessies.
  • Waarneming, observatie: U onderzoekt en rapporteert wat u ziet wanneer u processen bekijkt en analyseert.

De voorbereiding is onderdeel van het stappenplan voor uw marktonderzoek

De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Daarbij stellen we dat:

Professionele begeleiding

Support Marketing biedt gerichte ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie.

Verwante informatie

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN


 

Boek hier uw marketingassistent

 

Ons team van marketingexperts ondersteunt u waar mogelijk

MARKETINGASSISTENT


 

marktonderzoek-publicaties-supportmarketing

marktonderzoek-stappenplan-supportmarketing