facebook linkedin google plus twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Kwantitatief marktonderzoek

Bij het verzamelen van gegevens voor marktonderzoek kunt u twee vormen kiezen. Kwantitatief onderzoek en kwalitatief onderzoek. In dit artikel gaan wij in op kwantitatief onderzoek.

Waarom kwantitatief onderzoek

Een organisatie kiest vaak voor kwantitatief onderzoek wanneer men veel respons wil. Vaak is dit een enquete die vlotte conclusies oplevert. De verwerking van gegevens gaat vlot. Het resulteert tot heldere conclusies.

Resultaten in cijfers

Een kwantitatief marktonderzoek geeft resultaten in cijfers. Voorbeelden zijn; uit hoeveel mensen bestaat mijn doelgroep, hoeveel klanten bestellen werkelijk iets in mijn webshop, hoeveel klanten zijn tevreden over onze service?

Stel goede vragen op

Stel goede vragen en geef antwoordopties waar mee u verder kunt. De respondent neemt enkele minuten om uw vragen te beantwoorden. Dan kunt u dit maar beter benutten. Voordat u de markt opgaat met de vragen is het raadzaam deze te testen. Door proefpersonen.

Schriftelijke, telefonische of digitale enquête

  • Schriftelijke enquête: Een schriftelijke enquête komt niet veel meer voor. Het is te bewerkelijk. Daarbij verliest u makkelijk de controle over de enquete. U kunt niet achterhalen wie dit invult.
  • Telefonische enquête: Voordeel van een telefonische enquête is dat het weinig tijd in beslag neemt. Ook geeft het ruimte tot doorvragen. Nadeel is echter wel dat klanten soms ‘moe’ zijn van telefoontjes. Ze zijn huiverig. Dit kan in uw nadeel werken.
  • Online enquête: Momenteel de meest voorkomende vorm. U stuurt een mail met de vraag of de klant deelneemt. Voordeel is dat u meteen de resultaten digitaal hebt. Grootste nadeel is dat ‘deelnemende klanten’ alleen mee doen voor prijzen die aan de enquête verbonden zijn.

De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Professionele begeleiding

Support Marketing biedt gerichte ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie.

Verwante informatie

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN


 

Boek hier uw marketingadviseur

 

Ons team van marketingexperts ondersteunt u waar mogelijk

MARKETINGAdviseur


 

marktonderzoek-publicaties-supportmarketing

marktonderzoek-stappenplan-supportmarketing