Marketing ondersteuning

Wij bieden gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer

 

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Young professionals

Bent u op zoek naar een frisse, jonge marketeer?

lees meer

Wie is mijn klant 

Wanneer het binnen een organisatie over klanten hebben, bedoelen we eigenlijk alle mensen waarvan je afhankelijk bent bij het voortbestaan van je organisatie of instelling.

Interne en externe klanten

Interne klanten zijn de medewerkers binnen de organisatie. Wanneer er sprake is van interne onvrede binnen een organisatie zal dit het imago van een organisatie niet ten goede komen. Klanttevredenheid start dus altijd van binnenuit. Externe klanten zijn de afnemers van de diensten die u levert. Als organisatie is het de kunst de achterhalen wat de behoefte en de verwachting is van de klant.

Een goede omschrijving van uw ideale doelgroep kan hierbij ondersteunend zijn. Hieruit kunt u afleiden met welke klanten u het meest te maken hebt en van wie de organisatie het meest afhankelijk is als het gaat om het voorbestaand van de organisatie.

Klanten zijn mensen

In veel organisaties is de klant een statisch begrip. Toch praten we gewoon over mensen. En deze mensen hebben behoeften. Die ze graag vervuld willen zien worden. De auto van de buurvrouw is kapot. Dat is vervelend want ze brengt elke dag haar kinderen naar school in de auto. Haar behoefte is dus om de kinderen op tijd en veilig op school te krijgen. Daarom gaat ze op zoek naar een garage die de auto vlot kan maken. Voor haar is het belangrijk dat dit snel geregeld kan worden.

Klantgerichtheid is overal

Klantgerichtheid begint bij de balie van deze autogarage. Kan de medewerker in gesprek achterhalen wat er speelt bij deze mevrouw? Kan hij de urgentie van het probleem inschatten en dit deskundig communiceren naar zijn collega’s. Zodat deze mevrouw het gevoel heeft dat zij serieus genomen wordt! Achterhaal de behoefte van uw klanten!

De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Een klanttevredenheidsonderzoek kunnen wij uitvoeren zodat u gerichter de koers van uw organisatie kunt bepalen.

Professionele begeleiding

Support Marketing biedt gerichte ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie. Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN

Contact

Wilt u een klanttevredenheidsonderzoek laten doen? Neem nu vrijblijvend contact op met Support Marketing.

Publicaties klanttevredenheidsonderzoek

Werken vanuit een idee of plan

Waarom is marketing zo belangrijk voor uw organisatie? Een moderne organisatie kan niet meer zonder marketing. Nog te vaak onderschatten ondernemers de kracht van marketing. U wilt als ondernemer toch ook alle verkoopkansen benutten?

Wij hebben voor u op een rij gezet waarom marketing een essentieel bedrijfsproces is:

1. Behoefte van klanten / doelgroepen veranderen continu
2. Binden van klanten
3. Het vergroten van de naamsbekendheid
4. Verhogen van de bereikbaarheid / vindbaarheid van jouw onderneming

Lees meer >>
Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Krijg inzicht in uw onderneming en ontvang advies