facebook linkedin twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Aanbodgericht en vraaggerichte verkoop

Verkoopt u uw producten vanuit de vraag van de klant? Of biedt u uw producten aan vanuit wat u denkt dat de klant nodig heeft? Dit is een essentieel verschil. Het verschil tussen aanbodgericht en vraaggericht verkopen. Een goed klanttevredenheidsonderzoek kan bijdragen aan het invullen van dit vraagstuk. Support Marketing ondersteunt u bij de invulling van een goed onderzoek.

Aanbodgericht verkopen

Aanbodgericht verkopen betekent dat de ondernemer uitgaat van zijn eigen organisatie en de eigen belangen die hier aan gekoppeld zijn. Vaak etaleren bedrijven hun producten of diensten en proberen deze te verkopen.

Vraaggericht verkopenKlanttevredenheid: Vraaggerichte en aanbodgerichte verkoop

Vraaggericht verkopen is aansluiting houden bij de klant. De klant staat centraal. Dat is een term die vrijwel iedere organisatie gebruikt. Voor ons staat de ‘klant centraal’. Wanneer de klant daadwerkelijk centraal staat luistert u naar de klant. Tegen welke problemen loopt een klant aan. En hoe kunt u dit als organisatie oplossen. De focus verandert. Waar aanbodgericht vanuit de eigen organisatie komt gaat vraaggerichte verkoop over de klant.

Uw wasmachine kapot?

Een klant gaat ergens naar toe omdat hij een vraag heeft. Omdat hij tegen een probleem aanloopt. Uw wasmachine gaat kapot? Dat is onhandig. Want u draait dagelijks uw wasjes. Nu hebt u van veel dingen verstand maar uw bent technisch niet geheel onderlegd. Dat betekent dat u hulp nodig hebt! U belt een wasmachine reparateur en legt u vraag voor. De wasmachine reparateur biedt een oplossing voor uw probleem.

Kwaliteit

Voorwaarde is wel dat de reparateur kwaliteit biedt. U vertrouwt erop dat de reparateur uw probleem volledig oplost. Van A tot Z.

Omslag in denken

Van aanbodgerichte naar vraaggerichte verkoop gaan vraagt een omslag in het denken van een ondernemer. Een goed klanttevredenheidsonderzoek kan de wensen van de klanten op tafel doen komen. Van daaruit kunt u uw diensten of producten hierop aanpassen.

De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Een klanttevredenheidsonderzoek kunnen wij uitvoeren zodat u gerichter de koers van uw organisatie kunt bepalen.

Professionele begeleiding

Support Marketing biedt gerichte ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie. Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Visie op klanten en klanttevredenheid

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN

Contact

Wilt u eens vrijblijvend van gedachten wisselen met Support Marketing. Dan kunt u contact met ons opnemen.

Publicaties klanttevredenheidsonderzoek