facebook linkedin twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Behoefte klant achterhalen 

Hoe achterhaalt u nu de behoefte van uw klant. Vaak kan een klant zelf niet eens in één keer aangeven waarom hij een product of dienst bij u afneemt. Laat staan dat u dit vanachter uw bureau kunt verzinnen. Een gedegen onderzoek naar de klanttevredenheid helpt u de behoefte van de klant te achterhalen.

Hoe denkt de klant?

De vraag is: ‘hoe denkt uw klant?’. Wanneer komt hij in actie? Wanneer gaat hij een product afnemen. Welke behoefte schuilt er achter de klant in de supermarkt? En wat wil de klant die een auto koopt? Of wat dacht u van een klant die een website laat schrijven?

  • Een klant heeft eten nodig. Eten koopt hij in de supermarkt. De supermarkt voldoet dus aan de behoefte van de klanten om te eten.
     
  • De autogarage verkoopt de afnemer een auto. Hij heeft een nieuwe baan en de reisafstand is groter geworden. Hij kan het niet meer met de fiets doen. De klant wil dus niet per definitie een auto. Zijn werkelijke behoefte is dat hij zo snel mogelijk van A naar B kan komen. Dat is zijn wens. De auto een middel.

Leer vraaggericht denkenOnderzoek naar klanttevredenheid?

Voor de ondernemer is het de kunst om vraaggericht te denken. De meeste organisaties hebben een aanbod van product die ze aan de buitenwereld showen. Kijk eens aan, dit bieden wij aan! Wilt u ook iets hebben? Toch komt een klant pas bij u wanneer hij een probleem heeft.

Wij gaan verhuizen

Een jong stel heeft een nieuw huis gekocht. In het nieuwe huis moet een keuken komen. Zij hebben dus behoefte aan een plek waar ze eten kunnen koken. Vanuit daaruit belandden ze bij een keuken. En dus bij een keukenbedrijf!

Ga in gesprek met de klant

Met een goed onderzoek achterhaalt u de behoefte van uw klanten. U analyseert of de klant tevreden is op dit moment. U onderzoekt de beweegredenen van de consument. Waarom kiest hij voor u? Wanneer kiest hij voor u? Waar is hij tevreden over? En wat kan er eigenlijk nog beter? Zie een klant niet als een abstract gegeven. Maar als een mens. Met wensen en behoeften.

Het onderzoek

Support Marketing neemt al deze aspecten mee in een klanttevredenheidsonderzoek. Wij brengen in kaart wat u wilt weten. Dit combineren wij met onze expertise. Zo komen wij tot een onderzoek. Wanneer de klant zijn medewerking heeft verleend komen wij met een conclusie. Met verbeterpunten. En met een actieplan.

De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Een klanttevredenheidsonderzoek kunnen wij uitvoeren zodat u gerichter de koers van uw organisatie kunt bepalen.

Professionele begeleiding

Support Marketing biedt gerichte ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie. Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Visie op klanten en klanttevredenheid

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN

Contact

Wilt u eens vrijblijvend van gedachten wisselen met Support Marketing. Dan kunt u contact met ons opnemen.

Publicaties klanttevredenheidsonderzoek