Marketing ondersteuning

Wij bieden gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer

 

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Young professionals

Bent u op zoek naar een frisse, jonge marketeer?

lees meer

Tien redenen voor online marketing of internetmarketing

Waarom kiest een organisatie voor de inzet van online marketing (website, social media, Adwords). Support Marketing zet een aantal redenen op rijtje.

De kracht van online marketing

Het is onmiskenbaar dat online marketing een grote kracht heeft. Social Media, een goede website of een degelijke Adwordscampagne dragen gericht bij aan naamsbekendheid en omzetverhoging. Maar … een goed plan en duidelijke doelgroepsegmentatie verhogen de efficiëntie van de ingezette campagnes. Redenen voor online marketing:

Ondersteuning online marketing

  • Online marketing is laagdrempelig

    Elke organisatie, groot of klein, heeft kans van slagen met internet. Internetmarketing vraagt niet alleen een geldinvestering maar ook een tijdsinvestering. Kleine ondernemingen kunnen ervoor kiezen de eigen website goed te schrijven waardoor succes wordt behaald
     
  • Relatief goedkoop

    Internetmarketing is relatief goedkoop. Dit is uiteraard afhankelijk van de inzet van middelen. Wanneer u kiest voor inefficiënte Adwordscampagnes kan het u nog duizenden euro’s kosten. Wanneer u kiest voor een creatieve Social Media acties en een goede website ligt dit anders. Dit weegt niet op tegen de kosten van grote advertenties of sponsoring van bepaalde activiteiten
     
  • Er is sprake van concreet meetbare resultaten

    Gericht meten van resultaat is mogelijk met internetmarketing. Bezoekers op websites, conversie, aankopen in webshops, kliks via Google Adwords zijn concreet meetbare cijfers
     
  • Gelegenheid tot interactie met klanten

    Social Media geeft interactie. Klanten kunnen reageren. Een mening geven. Het gevoel hebben dat ze er toe doen. Ofwel er is sprake van tweerichtingsverkeer. Het geeft organisaties de kans zichzelf continue te verbeteren
     
  • Versnelling van processen

    Internet is een ‘snel’ medium. Klanten beslissen in een mum van tijd of een website interessant is of niet. Vergeleken met traditionele marketing werken processen dus vele malen sneller. De reactietijd van een consument op een krantenadvertentie duurt vele malen langer dan wanneer een actie wordt uitgezet via Social Media
     
  • 24 uur per dag bereikbaar

    Een internetsite garandeert constante bereikbaarheid. Organisaties en consumenten kunnen elk uur van de dag terecht op de website. Hiermee spelen organisaties op veranderende consumentenbehoeften
     
  • Trends en ontwikkelingen volgen

    Internetmarketing verplicht organisaties de laatste trend en ontwikkelingen te volgen. De ontwikkelingen volgen zichzelf in razend tempo op in de online wereld. Het is ook zaak deze vorm van expertise binnen te halen in organisaties
     
  • Informatie/vakkenis delen

    Internet is bij uitstek het medium om informatie weg te geven en te delen. Dit vergroot het vertrouwen van consumenten in organisaties. Inhoudelijke vakinformatie geeft antwoord op vragen van consumenten. Voor organisaties is het de uitdaging ook in online marketing te leren denken vanuit de klantbehoefte. Van aanbodgericht naar klantgericht denken dus
     
  • Vervanging koude acquisitie

    Een goede website vervangt de oude vorm van acquisitie waarbij u klanten ‘koud’ benaderd via de telefoon. Een grote drempel voor veel ondernemers. Nu kunt u thuis vanachter uw bureau de website optimaliseren en kennis delen waardoor mensen bij uw organisatie terecht komen. Ook kunt u kiezen voor de inzet van website professionals die u hierbij helpen
     
  • Bedrijfsidentiteit en uw online imago

    In online marketing is de bedrijfsidentiteit essentieel. Kloppen uw Social Media uitingen en de website bij de identiteit van de ondernemer en de organisatie. Op het moment dat een organisatie dit op orde heeft zal blijken dat ‘passende klanten’ zich melden

Team van marketingexperts

Support Marketing ondersteunt u op het gebied van marketing. Ons team van marketingexperts heeft in loop van de jaren veel ervaring opgedaan in de marketingwereld. Graag helpen wij u door deze expertise in te zitten binnen uw organisatie zodat u de volgende stap kunt zetten in de ontwikkeling van uw organisatie.

De Marketingboom

Support Marketing ondersteunt u bij de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken vanuit het concept van de Marketingboom. Hierbij stellen we dat:

Verwante informatie:

 

 

Boek hier uw communicatieassistent

 

Ons team van communicatieexperts ondersteunt u waar mogelijk

COMMUNICATIEASSISTENT


 

communicatieplan-publicaties-supportmarketing

stappenplan-communicatieplan-supportmarketing

marketingboom-ondersteuning-marketing-communicatie-supportmarketing

Werken vanuit een idee of plan

Waarom is marketing zo belangrijk voor uw organisatie? Een moderne organisatie kan niet meer zonder marketing. Nog te vaak onderschatten ondernemers de kracht van marketing. U wilt als ondernemer toch ook alle verkoopkansen benutten?

Wij hebben voor u op een rij gezet waarom marketing een essentieel bedrijfsproces is:

1. Behoefte van klanten / doelgroepen veranderen continu
2. Binden van klanten
3. Het vergroten van de naamsbekendheid
4. Verhogen van de bereikbaarheid / vindbaarheid van jouw onderneming

Lees meer >>
Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Krijg inzicht in uw onderneming en ontvang advies