facebook linkedin google plus twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Bepalen van de visie

Het bepalen van de visie van een organisatie is de fundering van een organisatie. De visie geeft aan welke richting u op wilt met de organisatie. Wat is uw streven? Support Marketing ondersteunt u bij het doorlichten van uw organisatie en het bepalen van de visie.

Wat is de visie:

Een visie is inspirerend. Een visie geeft een visionaire en ambitieus beeld van wat een organisatie wil zijn. In de definitie van de visie kijkt u naar de wereld van nu en de kansen in de toekomst en beschrijft u de gewenste droomsituatie. Om een visie voor deonderneming te formuleren zijn de volgende vragen van belang

  • Welke ontwikkelingen (economisch, sociologisch, technisch, politiek) zijn belangrijk voor onze organisatie?
  • Hoe ziet onze toekomst eruit en die van onze concurrenten?
  • Welke ambities hebben wij op langere termijn?
  • Welke kerncompetenties moeten we voor de toekomst gaan ontwikkelen?

Een visie geeft altijd een beeld van de plaats en positie van uwn organisatie in die verre toekomst moet aansluiten bij de missie van de organisatie.

Goede voorbeelden van een visie

  • Nokia: ??'Connecting people' is mensen in contact brengen met de dingen die ertoe doen, wat dat voor iedereen persoonlijk ook is, en ze de mogelijkheid bieden het beste te halen uit ieder moment, altijd en overal.
  • Microsoft: ´??Er staat een personal computer op elk bureau met Microsoft-software.´

visie-organisatie-supportmarketing

Slecht voorbeeld van een visie

Wij willen onze klanten optimaal bedienen door meer producten aan te bieden dan onze concurrenten.

Valkuilen bij het definiëren van een visie

Veel valkuilen komen overeen zoals beschreven bij de valkuilen van een missie. Hieronder nog een aantal specifieken die gelden voor een visie.

  • Niet creatief naar de toekomst
  • Niet te vertalen in gedrag en beleid
  • Te weinig specifiek voor de organisatie in kwestie
  • Saaie, nietszeggende, nauwelijks inspirerende, vooral beschrijvende feitelijkheden
  • Te weinig inhoudelijke keuzes in de angst iets uit te sluiten
  • Gericht op optimalisatie en niet op innovatie 

De Marketingboom

Met de Marketingboom als tool stellen wij dat de missie en de visie van een organisatie de wortels van het bestaan zijn. Vanuit de missie en de visie kunnen de richting van een organisatie bepaald worden.

Verwante informatie

Verwante diensten

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hieronder op de GRATIS MAKETINGSCAN zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN

 

 

 
ondersteuning-marketing-en-communicatie-supportmarketing marketingplan-publicaties-supportmarketing communicatieplan-publicaties-supportmarketing