facebook linkedin google plus twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Bepalen missie van de organisatie

De missie van een organisatie bepaalt welke richting de organisatie op gaat. Hebt u duidelijk in kaart wat de missie en visie van uw organisatie zijn. Support Marketing stelt dat de missie en de visie de basis van een organisatie zijn.

Wat is de missie van een organisatie

Missie wordt door sommige bedrijven ook wel mission statement genoemd. Een mission statement (missie) kan gezien worden als de basis om de visie te realiseren, in overeenstemming is met de kernwaarden van een organisatie. Deze kernwaarden hebben een directe invloed op het succes van de organisatie. Een missie definieert het bestaansrecht en identiteit van een organisatie. Door middel van uw missie geeft u aan wie u bent, wat u doet en wat u wilt bereiken. Je missie is tijdloos, maar wel toe te passen op dit moment. Een missie staat dus, in tegenstelling tot een visie, niet voortdurend ter discussie.

Waaruit bestaat een missie

De missie van een organisatie bestaat over het algemeen uit de volgende vier onderdelen:

  • Werkterrein
  • Bestaansrecht
  • Betekenis voor belanghebbenden
  • Normen, waarden en overtuigingen

missie-organisatie-supportmarketing

Het Abell model

De hamvraag bij de missie is ‘What business are we in?’. U bepaalt wat uw business scope is. Daarbij kunt u als ondernemer gebruik maken van het zogenaamde Abell model: Het model van Abell wordt vaak toegepast om het werkterrein van een onderneming te analyseren. Met welke technologieën en producten is een onderneming actief op een markt en op welke doelgroep speelt ze in? De Abell analyse is een handig hulpmiddel bij het afbakenen van de markt.

De volgende drie vragen moeten dan worden beantwoord:

  • Markt: Op wie richten we ons? Dus welke klantgroepen gaat u aanspreken.
  • Product: Wat bieden we aan? Dus in welke behoefte voorziet u?
  • Competentie: Hoe maken we dit waar? Dus waarin onderscheid u zichzelf van de concurrent.

Normen, Waarden en Overtuigingen

Welke normen, waarden en overtuigingen staan centraal in ons handelen? Voorbeelden zijn integriteit, professionaliteit, servicegerichtheid, onafhankelijkheid.

Goede voorbeelden van een missie

  • Zappos: Wij zijn een bedrijf dat de beste customer service biedt en schoenen verkoopt.
  • Apple: Wij willen werken makkelijker maken.
  • 9292ov: Mensen prettig en efficiënt de weg wijzen van-deur-tot-deur. Slecht voorbeeld van een missie Voldoen aan onze klantenbehoeften voor persoonlijk entertainment en informatie door middel van totale klanttevredenheid.

De Marketingboom

Met de Marketingboom als tool stellen wij dat de visie en de missie van een organisatie de wortels van het bestaan zijn. Vanuit de visie en de missie kunnen de richting van een organisatie bepaald worden.

Verwante informatie

Verwante diensten

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hier onder voor de GRATIS marketingscan zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN

 

 
ondersteuning-marketing-en-communicatie-supportmarketing marketingplan-publicaties-supportmarketing communicatieplan-publicaties-supportmarketing