facebook linkedin google plus twitter

Marketing ondersteuning

Support Marketing biedt gerichte en deskundige ondersteuning op marketinggebied.

lees meer

Ondersteuning Social Media

Wij ondersteunen u bij het optimaliseren en structureel inzetten van uw Social Media beleid.

lees meer

Uitvoeren marktanalyse

Een beeld krijgen van de markt? Wij voeren een marktonderzoek voor u uit.

lees meer

Online marketing

Bent u bekend met de ongekende kracht van online marketing?

lees meer


Interne analyse organisatie 

De interne analyse van een organisatie omvat een analyse van de bedrijfsprocessen en de marketingmix. De verschillende bedrijfsprocessen worden onder de loep genomen. Support Marketing vervuld hierbij een ondersteunende en adviserende rol.

De Marketingboom

De Marketingboom is een concept wat is ontwikkeld door Support Marketing. Middels de Marketingboom ondersteunen wij organisatie bij het doorlichten en het verbeteren van de interne- en exterene organisatie. In basis start dit bij een heldere formulering van de missie en de visie van een organisatie. Daarna is het tijd voor een interne analyse. Hier nemen wij u bedrijfsprocessen en de inzet van de marketingmix onder de loep.

De bedrijfsprocessen

Voorbeelden van bedrijfsprocessen zijn:

  • Inkoop
  • Verkoop
  • Communicatie
  • Planning
  • Aftersales

Alle processen binnen uw onderneming moeten beschreven zijn en bekend zijn bij uw medewerkers. En wat kunt u bereiken met de verschillende aspecten binnen de bedrijfsprocessen? Wat is het nut ervan?

de-interne-analyse-supportmarketing

Een vraagje?

Gewoon een vraag: Hoe gaat uw organisatie om aftersales? Wanneer heeft u voor het laatst uw inkoopprocessen onder de loep genomen? Wanneer heeft u voor het laatst de kostprijzen kritisch onderzocht?

Zo maar een paar deelvragen die onderdeel zijn van het in kaart brengen van uw bedrijfsprocessen. Meten is weten geldt zeker voor dit onderdeel van de marketingboom.

De Marketingmix

Pas als u deze stappen heeft doorlopen kunt u pas een juiste samenstelling maken van uw marketingmix instrumenten. U heeft vast wel eens gehoord van de zogenaamde 4 P’s. Marketing en de 4 P’s zijn inherent met elkaar verbonden. Alleen het gehele proces bevat veel meer onderdelen dan alleen maar de 4 P’s. De P’s worden ingezet als middel om uw doel te bereiken. Maar als u de eerste stappen binnen de boom niet kent of niet hebt doorlopen kunt u nooit de juiste samenstelling van uw marketingmix instrumenten realiseren.

Plaats

Als voorbeeld noemen we de P van Plaats. De P van Plaats staat voor hoe u uw product of dienst distribueert. Waar kunnen consumenten uw product kopen? Waar kunt u uw producten aanbieden? Is een webshop interessant voor uw organisatie? Of kan uw product alleen op een fysieke manier aangeboden worden. Mooie ontwikkeling is bijvoorbeeld AH en Bol.com. Uw bestelde producten kunt u ophalen bij de plaatselijk supermarkt!

Prijs

Een ander voorbeeld van een P is de Prijs: tegen welke prijs kan ik mijn product aanbieden. Niet te duur, maar zeker ook niet te goedkoop. Wat is de levenscyclus van uw product of dienst? Hoe lang duurt het totdat een concurrent zich op de markt meldt? Allemaal voorbeelden van hoe u uw onderneming zou moeten organiseren om uiteindelijk mooie successen te kunnen behalen met uw organisatie.

Als we de interne organisatie onder controle hebben kunnen we aan het werk met de externe activiteiten van een organisatie.

SWOT Analyse

Een SWOT Analyse is ter ondersteuning van de interne analyse van een organisatie. BIj een interne analyse worden de sterke en zwakke punten in kaart gebracht. De externe analyse laat juist de kansen en bedreigingen zien.

De Marketingboom

Support Marketing is een organisatie die ondersteuning biedt op het gebied van organisaties. Onder leiding van onze marketingexperts voeren wij een interne en externe analyse uit. Waar nodig komen wij met een actieplan. Wanneer de basis helder is kunt u kiezen voor diverse tools om uw organisatie te verbeteren. Denkt u bijvoorbeeld aan het opzetten van een gericht marketingplan, een marktonderzoek of een kostprijsonderzoek.

Verwante informatie

Verwante diensten

Meer weten hoe wij u kunnen helpen?

Klik hier onder voor de GRATIS marketingscan zodat uw inzicht krijgt in uw onderneming en specifiek voor uw onderneming advies ontvangt.

 

GRATIS MARKETINGSCAN

 

 

 

ondersteuning-marketing-en-communicatie-supportmarketing marketingplan-publicaties-supportmarketing communicatieplan-publicaties-supportmarketing